Ze szczytu góry Olimp i panteonu pełnego bogów, do senatu, pełnego polityków, zdrad, przekupstwa i spisków. 7 Cudów Świata: Pojedynek zaprasza do Agory!
Agora to dodatek wprowadzający, w przeciwieństwie do względnie mało inwazyjnego Panteonu całą masę nowych mechanik, kart i możliwości.
Agora, zapakowana w pudełeczko wielkości tego od Panteonu zawiera w środku całą masę nowych kart, żetonów i znaczników. Mamy kosteczki reprezentujące senatorów, mamy karty Senatorów dokładane do puli kart Epok. Dwa nowe cuda, karty Spisków z potężnymi umiejętnościami, nowe żetony postępu, żetony Dekretów… Całkiem tego sporo, więc omówmy, co do czego służy.
Przede wszystkim Agora dodaje planszę Senatu, dokładaną tym razem do spodu planszetki głównej. Na niej umieszczani będą senatorowie, reprezentowani przez srebrne i brązowe kosteczki. Z planszą tą wiąże się też nowy, czwarty sposób wygrania gry: dominacja polityczna.
W trakcie przygotowania danej Epoki, do puli dostępnych kart zostaną wtasowane karty Senatorów. Zwiększy to pulę dostępnych kart w danej Epoce, co nie tylko wydłuży delikatnie czas gry, ale też sprawi, że pojawią się nowe opcje taktyczne.
Karty Senatorów są ściśle powiązane z planszą Senatu. Koszt zagrania Senatora jest zmienny i zależny od tego ile już takich kart mamy zagranych w mieście. Karty te w dalszym ciągu możemy użyć do budowy Cudu lub je odrzucić, ale jeśli zdecydujemy się je zagrać do naszego miasta, dostajemy garść nowych opcji.
Kart Senatorów mamy dwa rodzaje: Polityków oraz Spiskowców. Zagrywając kartę Polityka, możemy wykonać akcje Senatu, a to, ile ich możemy wykonać, zależne jest od ilości niebieskich kart w naszym mieście. Akcje Senatu są następujące: Możemy umieścić nowego senatora (kosteczkę w naszym kolorze) w powiązanej z kartą Senatora sekcji Senatu (lewa, środkowa lub prawa), lub przesunąć swojego polityka z dowolnej sekcji Senatu, do sąsiedniej.
Jeśli zagraną kartą Senatora był Spiskowiec, gracz może umieścić jedną kosteczkę na dowolnej sekcji Senatu lub dobiera dwie karty Spisku, po czym jedną z nich zachowuje.
Wracając jednak do planszy Senatu, po co właściwie umieszczamy tam senatorów? Senat podzielony jest na 6 sektorów, każdy z nich zapewnia różną ilość punktów na koniec gry graczowi, który go kontroluje (ma tam, więcej polityków niż przeciwnik). Dodatkowo każdy z sektorów ma powiązany ze sobą, losowo dobrany na początku gry, Dekret. Dekrety to kolejne specjalne umiejętności, które wpływają na graczy i ich wykonywane akcje.
Jeśli w dowolnym momencie gry, któryś z graczy będzie kontrolować wszystkie 6 sektorów Senatu, ten natychmiast wygrywa grę dominacją polityczną.
Karty Spisku można trochę porównać do bogów z Panteonu. To potężne umiejętności, które potrzebują aż dwóch tur na aktywowanie. W jednej turze gracz może zwyczajowo dobrać kartę ze stołu i wsunąć ją pod kartę spisku “przygotowując ją”. Od tego momentu podczas swojej dowolnej kolejnej tury, na jej początku może aktywować przygotowaną kartę spisku.