Grając z dodatkiem Z biegiem strumienia wciąż obowiązują te same zasady, co w podstawowej wersji Łąki, oraz te same karty i plansze. Wciąż w zależności od liczby graczy wybieramy odpowiednią stronę ogniska, umieszczamy w nim zaślepki, a na nim żetony z celami. Na planszy głównej bez zmian umieszczamy karty z talii S, E oraz W. Każdy z graczy dostaje żetony szlaków oraz premii w swoim kolorze.
No dobrze, ale to wszystko znamy już z podstawki, a co wnosi dodatek? Pod ogniskiem rozkładamy planszę rzeki, na odpowiednim poziomie, łatwiejszym – spokojny nurt lub nieco trudniejszym – bystry nurt. Każdy otrzymuje również kajakarza w swoim kolorze i umieszcza go na polu startowym planszy rzeki. W puste pole dochodzi dodatkowy podajnik z kartami rzeki, na których wyłożenie znajduje się miejsce na planszy. Te karty oznaczone kropelką wymieniane są w całości po minięciu wodospadów na planszy ogniska, które zawsze znajdują się pomiędzy kamieniami tuż przed i tuż za klepsydrą. Innymi słowy, są odpowiednikiem klepsydry dla kart znajdujących się na nowej planszy. Dodatkowo każdy gracz otrzymuje żeton szlaku wodnego, który można zagrywać jedynie na nowej planszy rzeki. W przypadku gier 2 i 3-osobowych żeton “?” może być zagrywany dodatkowo na nowej planszy, pozostałe – nie. Jako że doszły nowe karty, doszły również nowe symbole – ryby i pomniki przyrody oraz dodatkowe środowisko – wodne. Limit kart do wyłożenia na stole pozostaje bez zmian.
Rozgrywka wygląda identycznie jak w podstawce – każdy po kolei zagrywa swoje żetony szlaku i wykonuje przypisaną do nich akcję. Startujemy z 2 kartami terenu, gdzie jednym z nich jest środowisko wodne. W momencie zagrywania kart z symbolem wiosła w lewym dolnym rogu, płyniemy swoim kajakarzem na planszy rzeki o tyle pól, ile znajduje się strzałek na wiośle.
Wybierając tryb spokojny nurt, który zalecany jest na pierwsze rozgrywki, wykorzystujemy dodatkowo 4 karty żeremi, 4 karty zachodu słońca oraz dodatkowe żetony premii. Na odpowiednich polach czekają na nas dodatkowe bonusy, jak np. dobranie wierzchniej karty ze stosu, pobranie drogi, możliwość zagrania karty. Rzeka rozgałęzia się, więc można płynąć dłuższą trasą i zebrać więcej bonusów lub krótszą i zdobyć ich mniej. Specyficzne dla tej planszy są karty żeremi, gdzie każda z nich daje 2 punkty, wiosło o sile 1 oraz ma symbol płotu. Pokonując krótszy odcinek mamy możliwość wyłożenia żetonu premii dającego 3 punkty, jeżeli spełniamy przedstawiony na pomoście warunek. Płynąc dalej mamy możliwość dobrania karty zachodu słońca, która daje 4 punkty pierwszemu graczowi i o jeden mniej każdemu kolejnemu. Na torze widoczne są również numery. W zależności od tego, który z nich miniemy jako ostatni, tyle dodatkowych punktów otrzymamy na koniec gry.
Wariant bystry nurt zamiast kart żeremi ma żetony namiotowiska, a na pomoście zamiast możliwości zdobycia 3 punktów za spełniony warunek, jest możliwość dobrania żetonu z akcją specjalną, jak np. dobranie 2 kart z wierzchu talii, dobranie 2 dróg, dobranie po jednej karcie z 3 stosów. Namiotowiska działają w podobny sposób, dają dodatkowe możliwości, ale też punkty na koniec gry. Na tej stronie planszy mamy więcej możliwości wybrania drogi, bowiem znajdują się tu aż 4 rozwidlenia rzeki.