Zawartość:
- 16 żetonów narzędzi
- 16 żetonów chleba
- 5 żetonów klientów
- 2 skrzynie skarbów (do połączenia z Portem)
- 5 członków rodu (po 1 w kolorze każdego gracza)
- 3 różowych członków rodu (3. używany w rozgrywce 1-osobowej)
- 3 karty mieszkańców (do połączenia z Karczmą)
- 16 kart przygotowania dla rozszerzenia Zaślubiny (po 4 dla każdej kombinacji graczy i rozszerzeń)
- 4-ścienna kość
- dwustronna plansza zaślubin
- znacznik zarazy
- karta porządku ceremonii ślubnej (na odwrocie dla rozgrywki 1-osobowej)
Najnowszy dodatek wydaje się być jednocześnie najbardziej bogaty w zawartość, choć brakuje mu tak luksusowych dóbr jak kafle statków z rozszerzenia Port.
Rozszerzenie Zaślubiny jest najnowszym dodatkiem do Kroniki i czuć tu odrobinę współczesnego designu za sprawą mnogości dodatkowych zależności, potencjalnego odpalania combosów i, a jakże, rzutu kością.
Zaślubiny rozszerzają grę Kronika: Big Box o nowe dwa pola akcji i przede wszystkim o nową fazę rundy, ceremonię ślubną, która odbywa się po mszy. Jednak po kolei.
Jednym z dwóch nowych pól akcji jest pole szmuglera, gdzie możemy między innymi sprzedawać (za punkty) zdobywane w tym rozszerzeniu narzędzia i chleb jak i również obsługiwać klientów targowiska poza kolejką. Całkiem przydatne pole akcji, jeśli akurat nie mamy co zrobić z nadmiarowymi żetonami albo koniecznie chcemy obsłużyć kogoś poza kolejką na targowisku.
Pole akcji zaślubiny jest bezpośrednio związane z samą ceremonią ślubną. Używając akcji tego pola możemy wystawić swojego członka rodu na jednym z sześciu dostępnych pól. Po umieszczeniu meepla na jednym z pól, natychmiast dostajemy wskazany bonus, pole o wyższych numerach dają lepsze bonusy, ale za to dają mniejszą szansę na udział w ślubie.
Ceremonia ślubna pozwala, zgodnie z nazwą, na poślubienie innego członka rodu. Zaślubieni zostają członkowie rodu najniżej wyłożeni na torze zaślubin, i w zależności od dostępnych opcji są przenoszeni albo do sklepu, albo piekarni, gdzie produkować będą wskazane zasoby, a wcześniej przebywające tam pary lądują w jednym z dostępnych na planszy zaślubin domu, skąd będzie można dostać dodatkowego członka rodu.
Dodatek ten moim zdaniem najbardziej unowocześnia całą rozgrywkę. Umieszczanie członków rodu na torze zaślubin ma ogromne znaczenie. Samo combowanie, odpalane poprzez przenoszenie poślubionych par, bardzo przypomina współczesny design gier euro, gdzie jedną akcją możemy spowodować całą kaskadę dodatkowych akcji. Jest to również rozszerzenie, które wprowadziłbym najpóźniej do rozgrywki. Wprowadza na tyle nowych zależności i małych zasad, o których trzeba pamiętać i nowe taktyki, że warto go dodać dopiero po porządnym ograniu gry podstawowej i pierwszych dodatków.