Chciałbym z góry zaznaczyć, że figurki które widzicie na zdjęciu, są z innej gry, ale użyliśmy ich aby rozgrywka wyglądała lepiej 😉 Wróćmy jednak do samej rozgrywki i skupmy się teraz mechanice Herosów Złamanych Krain
Mechanika jest bardzo ciekawa, oczywiście niczym nowym jest wybór jednej z dostępnych akcji, zablokowanie jej, a potem wybór z pozostałych. Tak samo levelowanie bohatera, a jednocześnie aspekt kontroli obszarów. Trochę mi przychodzi do głowy Lords of Hellas, tylko tam mamy jeszcze armie którą sterujemy. Tu mamy samego bohatera i to co nim robimy jest bardzo istotne.
System walki jest ciekawy, chociaż potrafi trwać bardzo długo, wtedy też reszta graczy się nudzi. Autor zareagował na problem i dodał ostatnio opcję szybkiej walki. Prawdę mówiąc, nie korzystaliśmy z niej, jest zbyt mało efektywna. Działa to wtedy trochę jak szybka walka w Heroes of Might & Magic, lepiej rozegrać bitwę samemu, mniejsze straty i większy zysk 🙂
W samej walce używamy wielu K6, ich ilość oczywiście zależy od ataku. Na części ścianek jest symbol walki wręcz, a na części ataku magicznego. Jak się można domyślić jako wojownik chcemy aby na ściankach wypadły miecze, a jako mag – książki! Oprócz tego podczas walki ładujemy również dodatkowy zasób, który możemy użyć, aby mocniej uderzyć czy dostać więcej doświadczenia. Potwory też są mocno zróżnicowane i posiadają dodatkowe zdolności, jak na przykład pożarcie. Możemy również przyzywać pomocników i wyspecjalizować bohatera w przywoływaniach, fajne!
Skalowalność? Gra przez swoją modułowość planszy, a także możliwość zmiany ilości rund, bardzo fajnie się skaluje. Jednak nie ma co ukrywać, trwa długo. Musimy założyć, że gra zajmie tyle godzin ile jest graczy, ale przy takiej złożoności rozgrywki, nic dziwnego!
Regrywalność jest ogromna, kombinacja 5 różnych bohaterów z 3 klasami, różne ułożenia planszy, spora talia zadań, celów indywidualnych, potworów. Praktycznie każda rozgrywka w Herosów Złamanych Krain wygląda inaczej! A i sami możemy też rozwijać bohaterów inaczej, poprzez różne umiejętności oraz czary dostępne w grze.