Slajd powitalny

Skąd przybywasz i cóż Cię niesie? Usiądź z nami przy kominku i opowiedz swoją historię!
Weź udział w naszych grach i zabawach, a może zechcesz zostać z nami na dłużej 😉

Na GE3K Events dla każdego znajdzie się miejsce!

Skąd przybywasz i cóż Cię niesie? Usiądź z nami przy kominku i opowiedz swoją historię!
Weź udział w naszych grach i zabawach, a może zechcesz zostać z nami na dłużej 😉
Na GE3K Events dla każdego znajdzie się miejsce!

Recenzja: Wsiąść do Pociągu: Paryż — miasto świateł
Przeczytaj najnowszy wpis GE3Ka
Recenzja: Wsiąść do Pociągu: Paryż — miasto świateł

Najnowsza recenzja do poczytania 😉

Aleplanszówki
Polecamy jeden z najlepszych
sklepów internetowych dla geeków.
poprzedni slajd
następny slajd

Gry wydawnictwa Lucky Duck Games — część 4

Ekipa Redaktorów GE3K Events: Kasia i Mateusz

24/08/2023

To druga część artykułu o grach wydawnictwa Lucky Duck Games, które zaskakuje nas z roku na rok coraz to lepszymi nowościami planszówkowymi. Jeśli ominęły Cię poprzednie teksty, nic straconego. Zapraszamy do przeczytania artykułu o Akropolis i Encyklopedii.

W tym artykule Kasia wzięła na tapet grę Ziemia, mającą zarówno duże grono fanów, jak i przeciwników, a Mateusz pokaże Wam kolejny sezon uwielbianej przez wielu turlanki, czyli Dice Throne Sezon 2.

Zapraszamy do lektury! 😀

Ziemia

Ziemia to rodzinna gra karciana, w której gracze będą budowali swoje tablo, składające się z 16 kart. Głównym celem Ziemi jest tworzeniu synergicznych połączeń między wybudowanymi kartami. Gra powinna przypaść do gustu fanom Na skrzydłach, Everdell oraz Terraformacji Marsa: Ekspedycji Ares. Nawet istnieje szansa, że Ziemia wygryzie z kolekcji któryś z wyżej wymienionych tytułów (znam potwierdzone przypadki 🙂).

Najważniejsze mechaniki w Ziemi to podążanie (follow), zarządzanie ręką oraz tile placement, które tu objawia się bardziej jako card placement. Mechanika podążanie znana jest z takich tytułów, jak Race for the Galaxy, Puerto Rico, czy wspomniana już Ekspedycja Ares. W tego typu grach akcja wykonywana przez gracza aktywnego może być skopiowana (można za nią podążyć) przez pozostałych graczy. Aktywny gracz, w porównaniu do pozostałych, może użyć wzmocnionej akcji. W Ziemi wykonując np. akcję nawadniania aktywny gracz otrzymuje 6 kiełków i 2 żetony gleby, a pozostali mają tylko wybór między 2 kiełkami lub 2 żetonami gleby. Card placement to umieszczanie kart w siatce 4×4, którą buduje każdy z graczy. Karty te mają rózne zdolności i mogą wpływać na siebie na wzajem. Ważna jest kolejność układania kart, gdyż ich akcje odpalają się od lewej do prawej oraz od góry do dołu.

Wrażenia z gry Ziemia

Ziemia ma proste zasady, a partia w nią sprawia wrażenie przyjemnej łamigłówki, w której staramy się stworzyć jak najlepiej działający układ. Gracze wykonują swoje akcje równocześnie, dzięki czemu rozgrywka jest dynamiczna. Kart w grze jest ponad 300, przez co druga taka sama partia się nie powtórzy.

Nie jestem zwolenniczką tłumaczenia zasad Ziemi, choć te są całkiem intuicyjne, to przez kilka pierwszych tur nowi gracze mogą mieć problem ze zrozumieniem ikonografii. Ta mi również sprawia niekiedy problemy. Na początku rozgrywki należy się zapoznać ze wszystkimi kartami celów, co również nie jest najprostszą rzeczą do ogarnięcia podczas pierwszych partii. Gdy nowicjusz dostaje na starcie tak wiele informacji, może czuć się zagubiony. Jednak z każdą kolejną rundą gracze nabierają wprawy i pod koniec gry można cieszyć się rozgrywką. Jednak można wziąć pod uwagę, że pierwsza partia będzie wprowadzająca. Im więcej rozgrywek tym zaczynamy łączyć kropki, widzieć zależności i połączenia, a to głównie o nie chodzi w tej grze. O wykładanie odpowiednich kart, a szukanie koneksji o czerpaniu satysfakcji z naszego prężnie rozpędzającego się silniczka kart. Podczas rozgrywek nie zabraknie Wam również frustracji, gdy wymarzony rodzaj kart nie będzie chciał trafić na Waszą rękę, jednak można pogodzić się z występująca w Ziemi losowości.

Bardzo fajnym zabiegiem autorskim jest umieszczenie ciekawostek na kartach. Dodają one walor edukacyjny grze, a także pozwalają zabić czas, w czasie tur długo myślących graczy 🙂. Kolejny plus gry to równoległość wykonywania akcji, gdy ja jestem graczem aktywnym, inni również wykonują swoje akcje, dzięki czemu gra idzie sprawniej, a gracze nie mają zbyt wiele czasu, żeby się ponudzić. Plusem lub minusem, zależy jak, kto woli, może być znikoma interakcja między graczami. Niby tury są równoległe, niby to, jaką akcję wykonujemy, zależy od tego, co wybrali przeciwnicy, jednak tak naprawdę każdy układa swoje własne tablo. Gdybym miała się jeszcze czegoś przyczepić, to powiedziałabym, że jak na rodzinną grę, zajmuje ona dużo miejsca na stole. Każdy z graczy ma swoją planszetkę i jeszcze musi wygospodarować miejsce na siatkę kart. Przy 4 osobach już trzeba mieć całkiem sporych rozmiarów stół, aby wszystko pomieścić.

Jeśli jesteście zwolennikami pięknych przyrodniczych ilustracji (Ekosystem) oraz ciekawostek florystycznych i krajobrazowych (Doniczki) również nie będziecie stronić od partyjki w Ziemię.

Plusy
Ogromna regrywalność.
Ciekawostki na kartach.
Symultaniczne tury graczy.
Przyjemny pasjans.
Minusy
Dużo kart, ciężko coś zaplanować.
Na samym początku gry natłok zasad do przyswojenia.
Mało interakcji między graczami.
Zajmuje dużo miejsca na stole.

Dice Throne Sezon 2

Czym jest Dice Throne od Lucky Duck Games Polska?

To szybki karciano-kościany pojedynek, w którym samemu albo w drużynie starasz się pokonać swoich przeciwników, używając kości, kart, oraz specjalnych zdolności postaci. Ostatnimi czasy premierę miał nowy sezon, a wraz z nim, do walki stanęło 8 nowych bohaterów, konkurujących o tytuł najlepszego wojownika! Mamy więc już 16 postaci do grania!

Ten tytuł jest z nami od początku 2022 i pojawia się wieloktronie na festiwalach, strefach gier planszowych i lokalnych spotkaniach w pubie. Sezon drugi ma (uśredniając) postacie lekko trudniejsze niż pierwsza odsłona, ale nic w tym dziwnego, w końcu jest to kontynuacja. Mamy tu również pudełko zbiorcze, a nawet wersja Dice Throne Adventures, kooperacja, w której wspólnie przechodzimy przygodę typu dungeon crawler

A na horyzoncie edycja Marvel 😉

Wrażenia z Dice Throne

Nie do końca wiedziałem, jak podejść do wpisu odnośnie serii Dice Throne, ale gra zasługuje na mówienie o niej, zwłaszcza że często zestawiam ją w rozmowach z innymi grami.

Jakimi?

Zacznę od Neuroshimy Hex, klasyka, który jest też tytułem pojedynkowym, a teraz mamy takie gry jak Twisted Fables oraz Unmatched.

Co łączy te wszystkie tytuły?

Wspaniała ilość różnorodnych armii, bohaterów, postaci, które są osadzone w różnych wspaniałych uniwersach i stają do walki. Wszystkie gry są świetnymi tytułami 1v1 gdy szukamy czegoś pojedynkowego, pełnego rywalizacji i ścierania się do ostatniej kropli krwi, żetonu, punktu życia. Gry te są moim zdaniem pewnego rodzaju easy to play hard to master, każdy tytuł ma pewnego rodzaju scenę turniejową, rozgrywki ligowe, fanów, którzy rozkminiają stragię i najlepsze setupy. Wspaniała rzecz, którą może dostrzegam dlatego, że kilka ostatnich lat spędziłem również przy grze Keyforge.

Mówiąc jeszcze trochę więcej o samym Dice Throne, bez wątpienia warto sprawdzić tytuł, zwłaszcza że pojedyncze pudełko z dwoma wybranymi bohaterami, możemy złapać za mniej niż stówkę. Warto zaryzykować i zobaczyć, czy taki kościano-karciany pojedynek nam odpowiada, zwłaszcza że możemy wizualnie wybrać bohatera, która nam się podoba. Chociaż poleciłbym zacząć od tych łatwiejszych postaci.

Plusy
Klimatyczne grafiki
Zróżnicowane postacie, których jest spory wybór
Niska cena, aby nawet po prostu spróbować tytułu
Świetny insert w pudełku, pozwalający na szybkie rozłożenie i rozpoczęcie gry!
Możemy grać drużynowo albo każdy na każdego!
Minusy
Nie każdemu może spodobać, się losować w dociąganiu kart i rzucaniu kostkami
Niektóre postacie wydają się bardzo łatwe w obsłudze i bardzo mocne w rozgrywce
Samemu nie zagrasz, no chyba, że symulujesz drugiego gracza, ale znasz karty 😉
Aby zebrać wszystko ... to niestety dosyć spory koszt

Podsumowanie

Przybliżyliśmy Wam dwa światowe hity – Ziemię i drugi sezon Dice Throne. Pierwsza z gier skradła serca rodzinnym graczom, dla których gry planszowe to czysta przyjemność, druga zaś w humorystyczny sposób podchodzi do kościanych pojedynków. W obu grach doświadczycie sporej dawki kombinacji i nie unikniecie losowości. Ziemia sprawdzi się jako główne danie wieczoru planszówkowego, w Dice Throne zaś będziecie mogli wyciągnąć w każdej wolnej chwili, gdyż rozgrywka jest dość szybka, a przy tym satysfakcjonująca.

Wydawnictwo Lucky Duck Games świetnie sprawdza się w wynajdywaniu i sprowadzaniu na polski rynek gier, które mają szansę zostać w naszych kolekcjach na długie lata. Czy tak się stanie z Ziemią i drugim sezonem Dice Throne, to już zależy od Was. My zaś gorąco polecamy chociaż sprawdzić te tytuły!

W kolejnym, ostatnim już, artykule zaprezentujemy Wam aż 3 gry, w tym: Półeczkę, Doniczki oraz kolejną odsłonę MikroMakro 🙂

Dziękujemy wydawnictwu Lucky Duck Games za możliwość sprawdzenia i zaprezentowania gier!

Podobne wpisy GE3Ka

Wsiąść do Pociągu: Paryż to nowa kompaktowa odsłona znanej serii gier. Tym razem przenosimy się do stolicy mody, miasta świateł. Witamy w Paryżu 😉

Zapraszamy do przeczytania artykułu o dwóch małych, rodzinnych grach karcianych: Orzeszki ze ścieżki od Naszej Księgarni oraz DING! i pozamiatane od Egmontu.