Podstawowa mechanika i ogólne zasady umieszczania kostek w witrażach nie zmieniają się. Więc opiszę tylko pokrótce dodatkowe zasady z poszczególnych dodatków.
Jeszcze Więcej Szkła
Zaczynając od Jeszcze Więcej Szkła, wprowadza on możliwość gry w 6 osób. Dokłada wzory i ramki witraży, kostki i planszetki prywatnego zasobu szkła. Wybierając wariant gry w 6 osób, zasady niczym nie odbiegają od podstawowych. Możemy zdecydować się na inne cele indywidualne, które super urozmaicają znane z podstawki sumowanie oczek danego koloru.
Większą zmianą w mechanice jest moduł z planszetkami prywatnego zasobu szkła. Na początku rozgrywki każdy z graczy wybiera po dwie kostki z dostępnych kolorów, rzuca nimi i układa na swojej planszetce. W każdej z rund wybieramy jedną kość z ogólnej puli wyboru, a drugą z planszetki. Zasady układania kostek w witrażu pozostają bez zmian.
Pasja
Czas na pierwszą część tryptyku. Pasja zawiera w sobie dwa moduły: Inspiracji oraz Rzadkiego Szkła.
Pierwszy z nich wprowadza Karty Inspiracji, które dają dodatkowe umiejętności. Każdy z graczy otrzymuje jedną kartę na początku rozgrywki i w zależności od jej treści, może wykorzystywać jej moc. Karty są dobrze wyskalowane i żadna z nich nie daje znacznej przewagi.
Moduł Rzadkiego Szkła to nowe kostki! Można dobrać jedną na grę, a ich koszt jest różny w zależności od wylosowanej planszetki. Takie kostki są kolorystycznym jokerem, ale ich wartość jest brana pod uwagę i należy przestrzegać standardowych zasad przy umieszczaniu ją w witrażu.
Życie
Moduł Mistrzowski wprowadza nieco inne kostki. Nie mają one kropek, ale strzałki, które wskazują na miejsca w witrażu, za których odpowiednie uzupełnienie można otrzymać, lub stracić punkty. To pierwszy moduł, który wprowadza ujemną punktację do Sagrady. Mistrzowskie kostki układamy na planszetce, gdzie pokazany jest ich koszt i możemy je pozyskać, gdy wydamy kostkę określonego koloru lub wartości. Kostki są pomarańczowe i nie mają wartości, więc układamy je w dowolnym miejscu, pod warunkiem że nie będzie ona dotykała innej kostki o tym samym kolorze.
Kolejnym modułem w Życiu jest Moduł Czeladników. Wprowadza on karty Czeladników, których użycie pozwala na pozyskanie dodatkowej zdolności lub warunku punktowania. Aby zdobywać karty czeladników, należy grać z przeznaczonymi wzorami witraży, na których znajdują się specjalnie oznaczone pola. Położenie dowolnej kostki w takim miejscu pozwala na odkrycie dwóch kart i wybranie jednej z nich.
Chwała
Najnowsza część tryptyku – Chwała wprowadza tym razem aż 3 moduły.
Moduł Szarego Szkła wprowadza szare kostki, planszetki z zadaniami ich umieszczania i karty odnoszące się do nich. Dokładne zasady układania szarych kostek na witrażach w każdej rundzie mogą być inne w zależności od wylosowanej planszetki. Ogólne zasady nie odbiegają od tych nałożonych na kostki podstawowe.
Moduł Pionierski wprowadza swego rodzaju cel grupowy. Punkty za niego otrzymuje pierwszy z graczy, który go spełni. Na grę wykładane są trzy karty.
Moduł Rozkwitu to drugi z modułów, gdzie można stracić punkty. Na początku rozgrywki każdy z graczy otrzymuje dwie Karty Rozkwitu, na których określone są dodatkowe cele indywidualne. Gracz może zachować obie, jedną lub żadną z kart. Decyzja ta jest istotna, ponieważ za niespełnienie wymagań określonych na karcie, na koniec gry dostaje się punkty ujemne.